Hyvä työturvallisuusjohtaminen edistää organisaation henkilöstön hyvinvointia, jolla on suora vaikutus myös organisaation tuottavuuteen sekä maineeseen.

Koulutuksemme tarjoaa perustietopaketin työturvallisuus- ja työsuojelusäännöksistä. Käymme läpi työnantajan sekä työntekijän työturvallisuusvelvoitteita ja tarkastelemme työn vaarojen selvittämistä ja arviointia. Käsittelemme myös työpaikan työsuojeluyhteistoimintaa.

Koulutuksessa käsitellään mm. seuraavia aiheita:

🔎  Työnantajan yleinen huolehtimisvelvollisuus
🔎 Työsuojeluvastuut työnantajaorganisaatiossa
🔎 Työntekijän työturvallisuusvelvoitteet
🔎 Työsuojeluyhteistyö
🔎 Psykososiaalinen kuormitus
🔎 Häirintä ja epäasiallinen kohtelu – puuttuminen ja tapausten selvittäminen
🔎 Case-esimerkkejä työturvallisuuteen liittyvistä oikeustapauksista

💡 Käymme asioita läpi sekä lainsäädännön, että käytännönläheisten esimerkkien kannalta.

Päivän ohjelma tästä.

Kouluttajat

Kouluttajina tilaisuudessa toimivat työturvallisuus- ja työsuojeluasioiden asiantuntija, varatuomari Suvi Lahti-Leeve Elinkeinoelämän keskusliitosta (EK), sekä työoikeuteen erikoistunut Työsuhdejuristit Oy:n toimitusjohtaja, lakimies Emma Nurmi.

🎥 Hybridi-tilaisuus

Tilaisuus järjestetään hybridinä. Voit siis osallistua joko paikan päällä tai verkon kautta. Mikäli joutuisimme siirtämään tilaisuuden kokonaan verkkoon ulkopuolisten tekijöiden (esim. korona) vaikutuksesta, teemme sen automaattisesti paikan päälle osallistuneiden puolesta. Muutos ei siis vaadi asiakkailtamme mitään toimenpiteitä. Muutos tehdään hyvissä ajoin, ja siitä ilmoitetaan kaikille paikan päälle ilmoittautuneille. Tuolloin voit tietysti vielä valita, haluatko osallistua koulutukseen webinaarin kautta, tai peruuttaa varauksesi kokonaan.

💻 Osallistuminen webinaarin kautta helppoa ja vaivatonta!

Webinaarissa näet ja kuulet ruudultasi luennoitsijan sekä paikan päällä esitettävän kuvamateriaalin. Mikrofonisi on vaimennettu koulutuksen ajaksi meidän toimestamme, mutta voit esittää kysymyksiä vaivattomasti live-chatin kautta. Paikan päällä on erikseen aina henkilö, joka vastaa webinaarista ja sen kautta tapahtuvasta viestinnästä.

Lisätietoja ja vinkkejä webinaarista löydät tästä.

-Asiantuntijat apunasi-

Tiesitkö, että työpaikan haitta- ja vaaratekijöitä voivat olla esimerkiksi:

👉 melu, pöly, kylmyys, kuumuus, myrkyt, tärinä, säteily tai sähkö
👉 vaaralliset koneet ja laitteet
👉 liiallinen kiire tai liian pitkät työajat
👉 bakteerit ja virukset, homeitiöt
👉 huono työskentelyasento, liian raskaat taakat tai huonot työskentelyvälineet
👉 epäasiallinen käytös, häirintä, väkivallan uhka