Webinaarit 1.5.2018 alkaen – helppo tapa kouluttautua työpäivän lomassa!

Meillä on jännittäviä uutisia: haluamme tuoda erinomaiset koulutuksemme kaikkien ulottuville Hangosta Utsjoelle ja kaikkialle siltä väliltä! Enää ei ole väliä missä työpisteesi sijaitsee, sillä 1.5.2018 alkaen otamme valikoimiimme myös webinaarit. Jatkossa tilaisuuksiimme voi näin ollen osallistua myös etänä, webinaarin kautta.

Webinaarien avulla voit osallistua helposti koulutukseen, seminaariin ja luentoihin silloin, kun et pääse paikanpäälle tapahtumapäivänä pitkän välimatkan tai kiireisen aikataulun vuoksi. Webinaarin avulla omaksut ja opit vaivattomasti uutta sekä päivität alan kehitykseen liittyvät tiedot aivan kuin olisit kurssilla tai luennolla paikan päällä.

Osallistumiseen et tarvitse mitään maksullisia ohjelmistoja. Äänentoistoa varten laitteessasi on oltava kaiuttimet tai kuulokkeet, mutta mikrofonia tai videokameraa et tarvitse. Voit osallistua webinaariin tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen avulla.

Webinaarikoulutukset toteutetaan pilvipohjaisella GoToWebinar-webinaarijärjestelmällä.

Webinaariin osallistumisen hyödyt:

  • Ei matkustamista ja siihen liittyviä kustannuksia tai peruutusriskejä
  • Ei ylimääräistä ajankäyttöä, eikä matkustamiseen liittyviä aikataulullisia haasteita
  • Ei riskiä tilaisuuden sisällön menemisestä ohi esteen sattuessa
  • Mahdollisuus kerrata koulutuksen sisältöä webinaaritallenteelta jälkikäteen, missä ja milloin vain.
  • Mahdollisuus pitää omia taukoja, tehdä työpuheluita ja töitä tarvittaessa. Webinaaritallenteen katsomista voi aina jatkaa myöhemmin…

**************************************************************************

Olemme koonneet alle muutamia vinkkejä, joista saattaisi olla hyötyä webinaariin osallistuessa:

  1. Mitä tarvitsen osallistuakseni webinaariin?

Webinaariin osallistuminen ei vaadi erityisiä laitteita. Riittää, että käytössäsi on riittävä internetyhteys ja tietokoneellesi on asennettu jokin verkkoselain (esim. Internet Explorer, Chrome tai Firefox). Varmista myös, että käyttämässäsi tietokoneessa on integroitu kaiutin (äänentoisto), tai siihen on liitetty ulkoinen kaiutin tai kuulokkeet.

  1. Miten osallistun webinaariin?

Ilmoittauduttuasi webinaariin EK-Tiedon sivuilla, saat tämän jälkeen sähköpostiisi henkilökohtaisen linkin osallistumista varten. Noin viikkoa ennen tilaisuutta, toimitamme sinulle tarkemmat lisäohjeet webinaariin osallistumisesta. Voit osallistua webinaariin tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen välityksellä. Mikrofonia tai videokameraa et tarvitse. Ensimmäisellä osallistumiskerralla tietokoneellesi asennetaan automaattisesti pieni apuohjelma, ja tähän voi kulua 2 – 3 minuuttia – muita toimenpiteitä ei tarvita.

  1. Miten toimin webinaarin aikana?

Webinaarin aikana näet tietokoneen näytöllä samat luennoitsijan näyttämät koulutus- ja kurssimateriaalit kuin kurssille paikan päällä osallistuvat. Luennoitsijaa ei kuitenkaan nähdä tietokoneen näytöllä. Kuulet luennoitsijan äänen lisäksi mahdollisesti muiden paikallaolevien kurssilaisten kommentit ja kysymykset -aivan kuin olisit itse kurssipaikalla. Mikäli laitteessasi on mikrofoni, se on mykistetty kurssin järjestäjän toimesta kurssin ajaksi, jolloin muut kurssilaiset tai luennoitsija eivät kuule sinua.

Webinaariosallistujat voivat esittää kouluttajalle kysymyksiä chat-toiminnolla. Kouluttaja vastaa kysymyksiin luentojen väleissä tai luentojen lopuksi.

  1. Mitä kaikkea webinaarin hinta sisältää?

Hinta määritellään kurssikohtaisesti, ja on sama paikan päällä tai webinaarin kautta osallistuttaessa. Osallistumismaksu sisältää sähköisen kurssimateriaalin sekä webinaaritallenteen. Kurssimateriaalin voi jokainen tulostaa, sekä tallentaa, omalle koneelleen. Webinaaritallenne on käytössä kurssin jälkeen 2 viikon ajan. 

  1. Mikä webinaaritallenne?

Webinaarit tallennetaan, ja tallenne koostuu äänestä ja kurssimateriaalikuvasta, aivan kuin webinaarin osallistujakin on kurssin nähnyt ja kuullut. Kurssin tallenne ei näin ollen sisällä kurssipaikan, osallistujien tai luennoitsijan kuvaa. Webinaaritallenne lähetetään 1-3 päivän sisällä kurssin päätyttyä kaikille webinaariin osallistuneille, ellei kyseisen kurssin kohdalla ole erikseen mainittu toisin.

Mikäli siis webinaariin osallistuminen ei viime tipassa jostakin syystä onnistu, on webinaaritallenne webinaariin ilmoittautuneiden käytössä webinaarin jälkeen viikon ajan, jolloin sitä voi katsoa milloin vain.

Tutustu myös näihin koulutuksiin!

28.03.2019
09:00 – 16:00

Osa-aikatyö palkkahallinnossa

Helsinki

21.05.2019
09:00 – 16:00

Työsuhdeasiain peruskurssi II

Helsinki

10.04.2019
09:00 – 16:00

Työsuhdeasiain peruskurssi I

Helsinki

02.04.2019
09:00 – 16:00

Vuosilomalaki ja lomapalkan laskenta

Helsinki