Turvallisuusalan neuvottelupäivät (TN38) 30.5.-1.6.2023 | Silja Symphony
”Turvallisuus muutoksessa”
Kun maailmalla on kriisejä ja uhat nostavat Suomessakin päätään, turvallisuuden tarpeet korostuvat ja sille on rauhallisempien aikojen jälkeen enemmän kysyntää.
30.05. –
01.06.2023
12:30 – 10:30
Helsinki & Tukholma
M/S Silja Symphony
Koulutus on tarkoitettu: yritysten turvallisuus- ja riskienhallintajohdolle, turvallisuusvastaaville, turvallisuusalan päättäjille, asiantuntijoille, alan yrittäjille ja järjestöjen edustajille sekä julkishallinnon turvallisuustehtävissä toimiville.
Ilmoittautuminen on päättynyt, mutta vapaita paikkoja voi edelleen tiedustella!
Tiedustelut:
- Marjo Martin: +358 41 530 9313, marjo.martin@ek.fi
- Vanessa Fuller: +358 40 525 2319, vanessa.fuller@ek.fi
Perinteikäs turvallisuusalan neuvottelupäivät -tapahtuma on kohta käsillä jo 38. kerran ja pyrkii täyttämään turvallisuusammattilaisten tiedontarpeita tarjoamalla jälleen ajankohtaisen ja odotetun seminaarin.
Ohjelmatarjontamme kattaa paljon; turvallisuuden makrotason tilanteesta turvallisuusviestintään ja Ruotsin turvallisuustilanteesta tulevaan lainsäädäntöön, erinomaisen palautteen saaneita työpajoja tietenkään unohtamatta. Tule mukaan päivittämään tietosi ja verkostoitumaan uusien kollegoiden kanssa sekä tapaamaan vanhoja tuttavuuksia koronavuosien jälkeen.
Haluamme tarjota uusia näkökulmia monipuolisten puheenvuorojen kautta, mutta emme myöskään ole unohtaneet verkostoitumista ja rentoa otetta, jota tarjoaa mm. AfterWork-verkostoitumistilaisuus. Seminaarin runsaat ja maittavat tarjoilut kruunaavat seminaarimatkamme!
Seminaarin isäntänä toimii EK:n johtava asiantuntija Markku Rajamäki.
📜 Tutustu seminaariohjelmaan ja astu laivaan!
📣 Tutustu seminaaripuhujiimme tarkemmin.
Työpajoissa pääset pähkäilemään ja ratkomaan itse turvallisuusalan kysymyksiä
Suositut työpajamme tarjoavat seminaarissamme tänä vuonna kolme tärkeää aihealuetta aina uhka- ja maalittamistilanteiden hallinnasta toimintaan omaan organisaatioon kohdistuvassa mahdollisessa kyberhyökkäyksessä, sekä pilviratkaisujen hyötyihin ja hidasteisiin.
Valitse itsellesi sopivin ja mielenkiintoisin työpaja, ja laitetaan hihat heilumaan!
- Työpaja 1: Uhka- ja maalittamistilanteiden hallinta käytännössä
Maalittaminen ja kohdennettu häirintä on kasvava ongelma. Työpajassa käydään case -esimerkin avulla läpi keinoja ennaltaehkäistä, hallita ja ratkaista yrityksiin ja organisaatioihin kohdistuvia maalittamis- ja uhkatilanteita.
Työpajan päävastuuhenkilö: Sami Sallinen, toimitusjohtaja – Conflict Control Oy
(ei maksimiosallistujamäärää)
- Työpaja 2: Mitä tehdä, kun kyberhyökkäys osuu omaan organisaatioon?
Tässä työpajassa saat kokemusta siitä, mitä asioita tulee eteen poikkeamatilanteessa, kun organisaatioon kohdistuu kyberhyökkäys. Työpaja rakentuu ajankohtaisen skenaarion ympärille, jossa käydään läpi vakavaan häiriötilanteeseen liittyviä asioita kuten esimerkiksi häiriön vaikutukset liiketoiminnalle, roolit ja vastuut, päätöksenteko, kumppanuussopimukset, viestintä, dokumentointi jne. Tämän työpajan tavoitteena on antaa vinkkejä siihen, miten oman organisaation varautumista laajoihin häiriötilanteisiin voi kehittää skenaarioharjoittelun avulla.
Työpajan päävastuuhenkilö: Anu Laitila, Manager – Cyber Risk, Deloitte
(max. 40 osallistujaa)
- Työpaja 3: Julkishallinnon tietoturvapaja: Pilviratkaisujen hyödyt ja hidasteet
Aloitamme työpajan kahdella lyhyellä johdantoesityksellä koskien valtiovarainministeriön tuottamia pilvilinjauksia sekä käynnissä olevaa Cirrus-hanketta ei Pilvipalveluiden tietosuojan kehittämishanketta. Työpajassa käymme läpi seuraavia teemoja:- mitkä ovat tämän hetken keskeiset, tunnistetut pilvisiirtymään liittyvät haasteet?
- miten organisaatiosi näkee tietojen sijainnin merkityksen Suomi <> EU <> EU-alueen ulkopuolella tai hybridi näistä?
- mitkä ovat ne toimenpiteet, joilla pilvisiirtymää voitaisiin organisaatiossasi edistää?
- millaisena näet käynnissä olevan tekoälykehityksen merkityksen osan pilvitransformaatiota?
Työpajan päävastuuhenkilö: Kimmo Rousku, VAHTI-pääsihteeri – Digi- ja väestötietovirasto (max. 40 osallistujaa)
🔎 Työpajojen & niiden vetäjien esittelyt tästä
AfterWork-verkostoitumistilaisuus on jälleen täällä!
Aikaisempina vuosina Turvallisuusalan neuvottelupäivillä erinomaisen vastaanoton saanut AfterWork-tilaisuus tarjoaa hyvät puitteet rennolle keskustelulle ja verkostoitumiselle. Nostetaan malja seminaaripäivän päätteeksi, höllätään kravatteja ja nutturoita ja vaihdetaan kuulumisia ennen illallista.
Ankkuripaikka (maksullinen) -ANKKURIPAIKAT TÄYNNÄ!
AfterWorkissa tarjoamme mahdollisuuden näkyä ”Ankkuripaikalla” minimessun tyyliin. Näin organisaatiollanne on mahdollisuus esitellä toimialaansa, liiketoimintaa ja palveluita, sekä vaihtaa alan kuulumisia rauhassa. Kyseessä ei ole varsinaisesti myyntitapahtuma, vaan pienimuotoinen esittelymahdollisuus alan toimijoiden keskuudessa.
Ankkuripaikan hinta on 100 euroa (alv 0 %). Hinta sisältää organisaatiosi esittelyn kevään aikana EK-Tiedon uutiskirjeissä, Notecrow:ssa sekä tapahtumapäivänä AfterWork-tilaisuuden isolla näytöllä. Ankkuripaikkoja on rajoitetusti, ja ne täytetään varausjärjestyksessä. 🔎Lue lisää AfterWorkista sekä Ankkuripaikoista…
🔎 Tutustu yrityksiin ja organisaatioihin, jotka ovat jo varanneet Ankkuripaikat
Notecrow
Käytössämme on seminaarimatkan aikana Secrow Oy:n kehittämä verkkopohjainen tiedonjakopalvelu Notecrow, jonka kautta jaamme seminaariohjelman ja muuta tapahtumaan liittyvää tietoa reaaliajassa. Linkki palveluun lähetetään kaikille seminaariin ilmoittautuneille ennen seminaarin alkua seminaarikutsun mukana, ja linkki on helppo lisätä pikavalinnaksi puhelimen aloitusnäytölle. Tällöin voit tutustua seminaariohjelmaan ja -osallistujiin, seminaarissa esittäytyviin organisaatioihin sekä yrityksiin jo etukäteen.
-Asiantuntijat apunasi-
#TN38 #turvallisuus #yritysturvallisuus #kyber #ektietokurssit @EKTieto @Elinkeinoelama
Osta koulutuksen tallenne!
Mikäli olet kiinnostunut osallistumaan vastaavanlaiseen koulutukseen, ole meihin yhteydessä tai katso, löydätkö sopivan kurssin alempana näkyvästä kurssikalenterista.
Ota yhteyttäKouluttajat
Koulutuskalenteri
Ajankohta
Koulutus
elokuu 2024
20.08.2024
09:00 – 10:30
ALV-kannan muutokset 1.9.2024 alkaen – miten muutokset vaikuttavat yritysten toimintaan?
Yleisen alv-kannan muutos 1.9.2024 alkaen sekä tulevat alv-kannan muutokset 1.1.2025 alkaen.
Webinaari
29.08.2024
09:00 – 11:00
Euroopan unionin CER- ja NIS2 -direktiivien kansallisten toimeenpanolakien voimaantulo lähenee – olemmeko valmiina?
Koulutuksessa kuulet direktiivien keskeisimmistä tavoitteista, toimeenpanosta sekä soveltamisesta suomalaisissa organisaatioissa.
Webinaari
syyskuu 2024
03.09.2024
09:00 – 11:00
Käytännön näkökulmia sairauspoissaoloista -webinaari
Koulutuksen tarkoituksena on antaa kuulijalle selkeä yleiskuva, miten sairauspoissaolotilanteissa tulisi toimia. Samalla koulutuksessa vastataan yleisimpiin kysymyksiin, joita sairauspoissaolot voivat tuoda mukanaan.
Webinaari
10.09.2024
09:00 – 10:30
Työlainsäädännön uusimmat & mielenkiintoisimmat oikeustapaukset -webinaari
Webinaarissa käymme läpi tärkeimpiä työoikeudellisia oikeustapauksia viimeisen vuoden ajalta.
Webinaari
12.09.2024
09:00 – 11:00
Henkilötietojen käsittely työsuhteessa -webinaari
Koulutuksessa käydään käytännönläheisesti läpi tietosuojalainsäädännön vaatimuksia työntekijöiden henkilötietoja käsiteltäessä.
Webinaari
17.09.2024
09:00 – 16:00
Työsuhdeasioiden tehostartti
Erinomainen perustietopaketti hr-ammattilaiselle sekä uusille esihenkilöille. Hyödyllinen myös palkanlaskentatehtävissä toimiville.
Helsinki & Webinaari
Tapahtumatalo Bank | Unioninkatu 20, 00130 Helsinki
18.09.2024
09:00 – 12:00
Edustus- ja virkistyskulut alv:ssä sekä luontois- ja henkilökuntaedut
Koulutuksessa pureudutaan monien taloushallinnon ammattilaisten kohtaamiin arkipäivän haasteisiin, sekä palkkahallinnon työssä vastaan tuleviin mutkikkaampiin luontois- ja henkilökuntaetujen verotukseen liittyviin tilanteisiin.
Helsinki & Webinaari
Elinkeinoelämän keskusliitto (EK), Helsinki
25.09.2024
09:00 – 11:00
Työoikeuden käytännön taidot: työsopimuksen laatiminen -webinaari
Hallitse työsopimusten salat – koulutusta työnantajille, esihenkilöille ja HR-ammattilaisille
Webinaari
lokakuu 2024
01.10.2024
09:00 – 15:30
Palkanlaskennan perusteet
Tiivis ja käytännöllinen perustietopaketti palkanlaskennan peruskäsitteistä ja palkkaerien yleisistä laskentasäännöistä, tulorekisteri huomioiden
Helsinki & Webinaari
EK, neuvottelukeskus | Eteläranta 10, 00130 Helsinki
03.10.2024
09:00 – 11:00
Työoikeuden käytännön taidot: haastetilanteisiin puuttuminen ja varoituksen antaminen -webinaari
Koulutuksessa käydään läpi ongelmatilanteisiin puuttumista ja varoituksen antamista käytännössä esimerkkitapauksien avulla.
Webinaari
08.10.2024
09:00 – 11:00
Paikallinen sopiminen – mitä uutta 1.1.2025 alkaen? -webinaari
Webinaarissa käsitellään paikalliseen sopimiseen liittyviä säädösmuutoksia ja niiden merkitystä järjestäytyneen ja järjestäytymättömän yrityksen näkökulmasta.
Webinaari
09.10.2024
09:00 – 11:00
Työoikeuden käytännön taidot: kuulemistilaisuuden järjestäminen ja työsuhteen päättämisilmoitus -webinaari
Koulutusta työnantajille, esihenkilöille ja HR-ammattilaisille, jotka haluavat varmistaa työsuhteen päättämisprosessin lainmukaisuuden ja sujuvuuden.
Webinaari
10.10.2024
09:00 – 12:00
Osa-aikatyö palkkahallinnossa
Kattava katsaus erilaisiin osa-aikatyön tilanteisiin ja niiden vaikutuksiin palkanlaskentaan ja sopimuksiin.
Helsinki & Webinaari
Eteläranta 10, 00130 Helsinki
24.10.2024
09:00 – 12:00
Työpaikan poissaolot: Sairauspoissaolot, perhevapaat ja muut poissaolot
Työpaikkojen poissaolojen hallinta on merkittävä osa esihenkilöiden ja HR-ammattilaisten tehtäväkenttää.
Helsinki & Webinaari
Elinkeinoelämän keskusliitto (EK), Neuvottelukeskus, Eteläranta 10
31.10.2024
09:00 – 10:00
Peruskatsaus kilpailukielto- ja koulutuskustannussopimuksiin -webinaari
Koulutuksessa käydään läpi kilpailukieltosopimukseen ja koulutuskustannussopimukseen liittyviä päähuomioita, jotka työnantajan on hyvä tietää.
Webinaari
marraskuu 2024
07.11.2024
09:00 – 12:00
Työelämän asiakirjat
Hallitse työelämän asiakirjat – koulutusta työnantajille, esihenkilöille ja HR-ammattilaisille!
Helsinki & Webinaari
Elinkeinoelämän keskusliitto (EK), Neuvottelukeskus, Eteläranta 10
Kaikkiin ilmoitettuihin hintoihin lisätään alv 24 %. Risteilyt alv 0 %.