Webinaarit – helppo tapa kouluttautua työpäivän lomassa!

Haluamme tuoda erinomaiset koulutuksemme kaikkien ulottuville Hangosta Utsjoelle ja kaikkialle siltä väliltä! Enää ei ole väliä missä työpisteesi sijaitsee, sillä vuodesta 2018 lähtien  tilaisuuksiimme on voinut osallistua myös etänä, webinaarin kautta.

Webinaarien avulla voit osallistua helposti koulutukseen, seminaariin ja luentoihin silloin, kun et pääse paikanpäälle tapahtumapäivänä pitkän välimatkan tai kiireisen aikataulun vuoksi. Webinaarin avulla omaksut ja opit vaivattomasti uutta sekä päivität alan kehitykseen liittyvät tiedot aivan kuin olisit kurssilla tai luennolla paikan päällä.

Osallistumiseen et tarvitse mitään maksullisia ohjelmistoja. Äänentoistoa varten laitteessasi on oltava kaiuttimet tai kuulokkeet, mutta mikrofonia tai videokameraa et tarvitse. Voit osallistua webinaariin tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen avulla.

Webinaarikoulutukset toteutetaan pilvipohjaisella GoToWebinar-webinaarijärjestelmällä.

Webinaariin osallistumisen hyödyt:

  • Ei matkustamista ja siihen liittyviä kustannuksia tai peruutusriskejä
  • Ei ylimääräistä ajankäyttöä, eikä matkustamiseen liittyviä aikataulullisia haasteita
  • Ei riskiä tilaisuuden sisällön menemisestä ohi esteen sattuessa
  • Mahdollisuus kerrata koulutuksen sisältöä webinaaritallenteelta jälkikäteen, missä ja milloin vain.
  • Mahdollisuus pitää omia taukoja, tehdä työpuheluita ja töitä tarvittaessa. Webinaaritallenteen katsomista voi aina jatkaa myöhemmin…

**************************************************************************

Olemme koonneet alle muutamia vinkkejä, joista saattaisi olla hyötyä webinaariin osallistuessa:

  1. Mitä tarvitsen osallistuakseni webinaariin?

Webinaariin osallistuminen ei vaadi erityisiä laitteita. Riittää, että käytössäsi on riittävä internetyhteys ja tietokoneellesi on asennettu jokin verkkoselain (suosittelemme Chromea tai Firefoxia). Varmista myös, että käyttämässäsi tietokoneessa on integroitu kaiutin (äänentoisto), tai siihen on liitetty ulkoinen kaiutin tai kuulokkeet. Mikäli osallistut työkoneeltasi tai työpaikaltasi, suosittelemme yhteyden tarkistamista etukäteen, ja on aina hyvä varmistaa yhteys vielä yrityksen omalta it-yhteyshenkilöltä.

  1. Miten osallistun webinaariin?

Ilmoittauduttuasi webinaariin EK-Tiedon sivuilla, saat tämän jälkeen sähköpostiisi henkilökohtaisen linkin osallistumista varten. Noin 2-3 vrk ennen tilaisuutta, toimitamme sinulle tarkemmat lisäohjeet webinaariin osallistumisesta. Voit osallistua webinaariin tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen välityksellä. Mikrofonia tai videokameraa et tarvitse. Ensimmäisellä osallistumiskerralla tietokoneellesi asennetaan automaattisesti pieni apuohjelma, ja tähän voi kulua 2 – 3 minuuttia – muita toimenpiteitä ei tarvita.

  1. Miten toimin webinaarin aikana?

Webinaarin aikana näet tietokoneen näytöllä samat luennoitsijan näyttämät koulutusmateriaalit kuin koulutukseen paikan päällä osallistuvat. Lisäksi näet ja kuulet luennoitsijan kameran välityksellä. Muiden paikallaolevien osallistujien kommentit ja kysymykset luennoitsija toistaa tarvittaessa. Mikäli laitteessasi on mikrofoni, se on mykistetty koulutuksen järjestäjän toimesta tilaisuuden ajaksi, jolloin muut osallistujat tai luennoitsija eivät kuule sinua.

Webinaariosallistujat voivat esittää kouluttajalle kysymyksiä Questions-toiminnolla tilaisuuden ajan. Kouluttaja vastaa kysymyksiin tilaisuuden aikana tai sen lopuksi.

  1. Mitä kaikkea webinaarin hinta sisältää?

Hinta määritellään koulutuskohtaisesti. Osallistumismaksu sisältää sähköisen koulutusmateriaalin sekä webinaaritallenteen. Koulutusmateriaalin voi jokainen tulostaa ja/tai tallentaa omalle koneelleen. Webinaaritallenne on käytössä koulutuksen jälkeen 4 viikon ajan. 

  1. Mikä webinaaritallenne?

Webinaarit tallennetaan, ja tallenne koostuu kuva-, ääni- sekä koulutusmateriaalikuvasta, aivan kuin webinaarin osallistujakin on koulutuksen nähnyt ja kuullut. Tilaisuuden tallenne ei sisällä kuvamateriaalia koulutuspaikalta tai muista osallistujista. Webinaaritallenne lähetetään 1-2 vrk sisällä tilaisuuden päättymisestä kaikille webinaariin ilmoittautuneille, ellei kyseisen koulutuksen kohdalla ole erikseen mainittu toisin.

Mikäli siis webinaariin osallistuminen ei jostakin syystä onnistu, kannattaa silti ilmoittautua mukaan, sillä lähetämme webinaaritallenteen kaikille webinaariin rekisteröityneille, jolloin voit katsoa tallenteen juuri silloin kun se sinulle sopii! Webinaaritallenne on katsottavissa 30 vrk tilaisuuden päättymisestä (tai koulutuksen yhteydessä erikseen mainittuna aikana).

 

 

Tutustu myös näihin koulutuksiin!

28.01.2025
09:00 – 11:00

Paikallinen sopiminen – mitä uutta 1.1.2025 alkaen? -webinaari

Webinaari

01.04.2025
09:00 – 10:30

Osa-aikatyön lomapalkanlaskenta – tarkastelussa vaihtelevan työajan vuosilomapalkan laskenta ja muutostilanteet -webinaari

Webinaari

16.04.2025
09:00 – 12:00

Palkka ja työkorvaus verotuksessa

Helsinki & Webinaari

10.04.2025
09:00 – 15:30

Palkanlaskennan perusteet

Helsinki & Webinaari